חשיפת 'קול חי' • מחדל אבטחה חמור במוסדות החרדים בתל אביב

משה נתנאל | צילום: Mendy Hechtman/POALEI MENAHEM/Flash90 1 Comment on חשיפת 'קול חי' • מחדל אבטחה חמור במוסדות החרדים בתל אביב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ימים של חרדה עוברים על תושבי ישראל בכלל ועל תושבי תל אביב בפרט, בעקבות הפיגוע הקשה שאירע בערב שבת במרכז תל אביב בו נרצחו שני ישראלים ועוד שבעה נפצעו. העובדה שהמחבל מסתובב חופשי וחמוש, מדירה שינה מאזרחים כמו גם מכוחות הביטחון שעושים כל אשר לאל ידם לתפוס את המחבל קר הרוח.

למרות החשש הכבד מהימצאות המחבל באזור צפון תל אביב, שם נמצאו סימנים שונים המעידים בוודאות על הימצאותו באזור לפחות בתחילת מנוסתו, הוחלט לפתוח את הלימודים בבתי הספר כרגיל. במשטרה הדגישו כל העת כי קיימת אבטחה מתוגברת, והפצירו בהורים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.

אך מבדיקה מעמיקה של אתר 'קול חי' במוסדות חרדיים בתל אביב, עולה תמונה עגומה ומדאיגה. בכל מוסדות החינוך שנסקרו, לא נרשמה כל אבטחה שהיא – מלבד האבטחה השגרתית, ולא נמצא אף איש צוות או מנהלה שהעיד על נוכחות כלשהי של סיור או תגבור באזורי מוסדות החינוך.

סמוך למקום הפיגוע, ברחוב בצלאל יפה שבלב העיר, שוכן מוסד תל אביב ותיק, הלא הוא בית הספר 'אוליפנט'. במבנה בית הספר בו לומדות מאות בנות חרדיות, נמצאים גם גני ילדים. תלמידות ומורות שהגיעו ביום מלאות חשש ופחד לבית הספר, היו המומות. "הבטיחו שתהיה אבטחה", אמרה מורה ל'קול חי', "אנחנו נמצאים מרחק מטרים ספורים ממקום הפיגוע, הבנות היו בפחד גדול, והעובדה שבפתח ביה"ס חיכה להם המאבטח הקבוע, ללא כל תגבור הגבירה את תחושת חוסר האונים".

האזורים בהם ממוקדים חלקים נרחבים ממאמצי כוחות הביטחון לאיתור המחבל המסוכן, הם בעיקר בצפון תל אביב. תיכון אליאנס ועירוני י"ד סוקרו בהרחבה בתקשורת, ושוטרים חמושים תועדו מאבטחים בכוננות דרוכה את פתחיהם.

בצפון תל אביב, בין שכונת רמת החייל לנווה שרת, ישנה קהילה חסידית גדולה וענפה עם מוסדות חינוך לכל הגילאים, ושם, לפי העדויות, לא הגיעה כל אבטחה.

"אנחנו נמצאים בלב האזור בו נערכים חיפושים אינטנסיביים אחר המחבל", אומר ל'קול חי' בכיר בהנהלת המוסדות, "יש כאן בית ספר, תלמוד תורה, גני ילדים, ומיום ראשון אנחנו לא נתקלים באף שמירה חריגה. זה מפחיד. בניגוד להרבה מקומות אחרים, אצלנו התייצבו 100 אחוזים מהתלמידים, אנשים לא מפחדים, אבל לא למצוא בכזה ריכוז גבוה של ילדים שום תגבור ושמירה, זאת פשוט שערורייה".

למרות פניות חוזרות ונשנות, תגובת עיריית תל אביב לא התקבלה עד כה, היא תפורסם מיד לכשהיא תתקבל.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גם אצלנו {מוסד חרדי בתל אביב} ביום ראשון לא ההיה אבטחה מוגברת אבל בשני דוקא כן.